Ülke Ekonomilerinden Daha Büyükler: İşte Dünyanın En Değerli 10 Markası!
2 mins read

Ülke Ekonomilerinden Daha Büyükler: İşte Dünyanın En Değerli 10 Markası!

Interbrand, Dünyanın En Değerli Markaları2nı açıkladı. ‘Best Global Brands’ araştırmasında 2023 sonuçlarına göre zirve değişmedi. Teknoloji sektörünün damga vurduğu ilk 10’da otomotiv de dikkat çekti.

Dünyanın en değerli markaları listesinde bu yıl da zirve değişmedi. 10 ile 20 arasındaki markalarda da teknoloji kendini gösterirken, dünyanın en değerli markalarında tek gıda firması McDonalds oldu. Tesla da ikinci 10’da yer alırken, Disney geçen yıla göre 4 sıra geriledi.

10. Dünyanın en değerli 10. markası Alman otomotiv devi BMW olurken, geçen yıl oranla yüzde 10 büyüme yaşayan marka 3 sıra yükseldi. Marka değer 51 milyar 157 milyon dolar oldu.

9. Yüzde 7 büyüme ile 1 sıra yükselen ünlü spor giyim markası Nike’ın marka değeri 53 milyar 773 milyon dolar.

8. Geçen yıla göre marka değeri yüzde 1 büyüyen Coca-Cola 1 sıra gerileyerek 58 milyar 46 milyon dolarla 8. sırada yer aldı.

7. Yine bir Alman otomotiv devi var listede. Mercedes Benz 1 sıra yükselerek 61 milyar 414 milyon dolarlık marka değerine ulaşıyor.

6. İlk 10’daki 3 otomotiv firmasında biri olan Toyota, yüzde 8 büyümeyle 6 sıradaki yerini koruyor. 64 milyar 504 milyon dolarlık değeriyle en değerli otomotiv markası oluyor.

5. Samsung da yerini koruyanlardan olurken, marka değeri 91 milyar 407 milyon dolar oldu.

4. Google, 260 milyar 260 milyon dolar marka değerine sahip olurken, 2023 yılında yüzde 3 büyüme yakalayarak 4. sıradaki yerini koruyor.

3. Alışveriş devi Amazon rakiplerine fark atarak dünyanın en değerli 3. markası oluyor. Amazon’un marka değeri 276 milyar 929 milyon dolar.

2. Microsoft, 316 milyar 659 milyon marka değeriyle bu yıl yüzde 14 büyüme yakalıyor.

1. Ve dünyanın en değerli markası bu yıl da Apple olurken, marka değeri açık ara farkla önde yer alıyor. 502 milyar 680 milyon dolarlık şirket, bu yıl yüzde 4 büyüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir